Test eDarling – dlaczego warto odpowiedzieć na tak wiele pytań?

Test eDarling – dlaczego warto odpowiedzieć na tak wiele pytań?

Test osobowości eDarling jest jednym z najbardziej rozbudowanych i kompleksowych testów stanowiących podstawę metody kojarzenia par na internetowych serwisach randkowych. Obecny kwestionariusz na portalu eDarling składa się z ponad 280 pytań o szerokim zakresie tematycznym uwzględniającym m.in. cechy charakteru, osobowość, wyznawane wartości, zainteresowania danej osoby oraz jej oczekiwania wobec potencjalnego partnera i nowego związku. Dzięki rozbudowanemu testowi, eDarling jest w stanie zaoferować swoim użytkownikom wnikliwą analizę ich profilu psychologicznego. Profil ten powstaje w oparciu o pięcioczynnikowy model osobowości opracowany przez dwóch amerykańskich psychologów Roberta McCrae i Paula Costy, który wyróżnia pięć czynników istotnych dla relacji partnerskich: sumienność, ugodowość, otwartość, ekstrawersja oraz neurotyczność. Analiza testu osobowości, w połączeniu z indywidualnymi kryteriami wyszukiwania oraz osobistymi preferencjami, pozwala na dobranie optymalnie pasujących do siebie partnerów.

Dowodem na skuteczność funkcjonowania najnowszego testu oraz zasadność stosowania tak rozbudowanego kwestionariusza jest fakt, iż od lat stanowi on podstawę działania firmy eHarmony – amerykańskiego lidera na rynku portali randkowych. Obecny na rynku od 2000 roku portal eHarmony zdobył zaufanie wielu Amerykanów, mieszkańców Australii, Kanady oraz Wielkiej Brytanii. Sukces firmy potwierdza to, że za jej pośrednictwem, w samych Stanach Zjednoczonych, dziennie zawierane są średnio 542 małżeństwa. Stanowią one około 5% wszystkich nowych małżeństw w USA.* Popularność portalu stale rośnie, a w raz z nim przekonanie, że wykorzystanie metody doboru partnerów opierającej się na podstawie starannie wyselekcjonowanych cech osobowości jest szansą dla wielu osób chcących odnaleźć idealnego partnera.

Historia eHarmony sięga 1997 roku, kiedy to psycholog dr Neil Clark Warren na podstawie długoletniego doświadczenia w zakresie doradzania tysiącom amerykańskich małżeństw zaobserwował, iż związki, w których osoby dobrze dobrały się pod względem cech charakteru, były bardziej trwałe i szczęśliwe. Warren stwierdził również, że powodem większości rozwodów oraz rozpadu związków były znaczące różnice osobowości obojga partnerów, które nasilały się z wiekiem. Na podstawie kilkuletnich badań i analiz dr Warren wraz z dr Galen Buckwalter opracowali test osobowości uwzględniający czynniki istotne dla zbudowania szczęśliwej i trwałej relacji partnerskiej. Test ten stał się dla eHarmony fundamentem tzw. matchingu, czyli doboru partnerów. Od grudnia 2009 roku amerykański lider na rynku portali randkowych jest jednym z głównych inwestorów eDarling. Firma, oprócz wsparcia finansowego, wywiera znaczący wpływ na rozwój niemieckiego serwisu, w tym m.in. na kształt obecnego testu osobowości.

*Sondaż przeprowadzony w 2009 roku dla eHarmony przez Harris Interactive®